מעקות ברזל מעוצבים למרפסת

מעקות ברזל מעוצבים למרפסת

בעידן הצרכנות, מותגי מעקות ברזל מעוצבים למרפסת על כל סוגיהם - רבים ומגוונים. ביקור אצל משווק מעקות שכאלו עשוי להותיר בבלבול כל קבלן, אדריכל, מהנדס או מתכנן בתים, שעשוי להוביל לבחירה לא מוצלחת של המעקה. לשם כך, ניסחנו עבורכם מדריך מפורט אשר יסקור כיצד עלינו לבחור מעקות ברזל מעוצבים למרפסת. קדימון קצר בנושא בטיחות במעקות על פי נוהלי מכון התקנים יסופק ולאחר מכן ניגש להדרכה שתוביל לבחירה מומלצת ומוצלחת של מעקות ברזל.

בטיחות במעקות על פי הגדרות מכון התקנים ומשרד העבודה

מכון התקנים מכשיר מעקות כחוקיים אך ורק אם הם במידות שנקבעו על ידיו. יצוין כי לא כל מקום גבוה חייב בהכרח במעקות. כזה הוא למשל גרם מדרגות הבנוי מ 3 מדרגות ומטה. גרם שכזה משמש ככניסה למבנים ניידים, קרוואנים, ומשרדי מכירות נדל"ן בשטח בנוי. שנית, בבנייני עמודים אשר היו לטרנד בעיקר בשנות השמונים היה מקובל לא פעם שלא לאפשר עלייה לגג. על כן, הגג לא צופה במעקה בשל חוסר גישה אליו. כיום, בכל גג אליו יש גישה, ובכל גרם בן 3+ מדרגות חלה חובת הצבת מעקות כדלקמן.

מעקה מרפסת: גובה מינימום – 1.05 מטרים. רווח מקסימום בין הקרקע לתחתית - 10 ס"מ.

מעקות ברזל מעוצבים

מעקה מדרגות: גובה מינימום - 1.05 מטרים בקו ישר, 90 ס"מ בשיפוע בכל נקודה. רווח מקסימום בין הקרקע לתחתית - 10 ס"מ בכל נקודה.

וכעת – למעורבות משרד העבודה בתחום המעקות. משרד העבודה הוא המשרד המפקח על בטיחות בעבודה. על כן, מאז ומעולם הגדיר המשרד את המעקה כאמצעי למניעת נפילה, וזאת בשונה מאמצעים לבלימת נפילה. המשמעות: עובדי תחזוקה/שיפוצים/תקשורת אינם רשאים לקשור רתמה למעקה. יתרה מכך, גם כאשר אתם – כבעלי המעקה מבקשים להישען עליו – זו פעולה אסורה לפי דיני העבודה. המעקה נועד אך ורק למנוע מכם ליפול אם במקרה חרגתם משטח התנועה המותר ונתקלתם בו. זו המשמעות של מניעת נפילה.

בחירת המעקה – צעד אחר צעד

בחירת צורתו הבסיסית– בבחירת צורת הבסיס של המעקה ניתן לרכוש מעקה חד שכבתי, או מעקה על עמודי אורך. המעקה מהסוג הראשון יכול להיות מעקה שלדת מתכת ופלטות זכוכית, מעקה עץ או מעקה אלומיניום. המעקה מהסוג השני יכול להיות מעקה עץ עם עמודים מגולפים בעלי תחריטים אומנותיים בכל סגנון: עתיק, מודרני, אורבני, וכד'.

בחירת צבעי המעקה– צבעי המעקה יכולים להיות צבעי חול – חום-כתום, או חום-אדמדם, או צבעי מים: זכוכיות כחולות-ירקרקות או שקופות לחלוטין. נהוג לשלב בין צבעי המים לצבעי החול – למשל על ידי קניית מעקה נירוסטה זהוב או אדום עם פלטות מזכוכית בצבעים שונים.

עיצוב חלקו העליון של המעקה– ניתן לבחור בחלק-עליון חלק ומהוקצע, וזאת לצד חלק עליון מחוספס המכיל פיתוחים כמו מרובעים בסגנון של טירה גותית, משולשים חדים המדמים חודי עיפרון, וכד'.

עיצוב גוף המעקה– במידה ובחרתם מעקות זכוכית – ניתן להשאירן במצב גולמי או להזמין התזת חול וצביעת ויטראז'ים בהתאם לרוח העיצוב שתבקשו. במידה ובחירתם במעקה עץ ניתן לצבוע אותו לכל צבע שתבקשו – כולל לבן להדגשת הפאן המודרני בבית. הדבר עובד גם הפוך – וניתן לצבוע מעקות מתכתיים לעץ טבעי על מנת לדמות מראה כפרי מבלי להיעזר בעץ בפועל.