אוסף טיפים לצרכנות טובה

אוסף טיפים לצרכנות טובה

צרכנות טובה נמדדת בשני אספקטים עיקריים. הראשון מתייחס למשאבים שהושקעו בתמורות השונות שמתקבלות, והשני מתייחס לטיב המוצר או השירות אשר נצרך – הווי אומר: אם כבר הוחלט על ביצוע אקט צרכני, הוא צריך להיות הטוב ביותר האפשרי. על מנת ליישם את שני האספקטים הללו – סיפקנו לכם מספר צעדי הכוונה אשר מימושם יעיד כי אתם צרכנים טובים, נבונים ובעיקר מחושבים.

צרכנות טובה - טיפים לעיצוב משתלם ויוקרתי

המשאבים אשר צריך להשקיע בתמורה

אין ספק שעל מוצרים טובים באמת או על שירותים ברמה קרוב למושלמת – צריך לשלם והרבה, אבל צרכנים רבים מתבלבלים וחושבים שזה דו כיווני: אם שמנו יהבנו באדם/במוצר באמצעות תשלום גבוה, בהכרח נקבל תמורה טובה. זה משפט שהוא פשוט לא נכון ואף יכול להיות הרסני לכם בתור צרכנים! הדבר אינו נובע מכך שנותן השירות מספק מידע כוזב, אלא מאי התאמה מראש של מה שהוא מציע – לצרכים שלכם. לדוגמה: "אימון עסקי ב (מחיר יקר כלשהו) בשקלים". פרסומת כזו לא אמורה לגרום לכם לחשוב שהמאמן העסקי הוא אכן הכי טוב – בשבילכם. עליכם להיכנס לאתר שלו, להבין איזה סוגים של לקוחות הוא משרת בצורה הטובה ביותר, להתייעץ עם איש עסקים מנוסה לעומת איש עסקים מתחיל שלמדו אצלו, ועל פי נתונים אלו – תדעו אם הוא טוב בשבילכם. ישנם, למשל, מקרים רבים בהם דווקא מורה או מוצר המיועדים לבעלי ניסיון מתקדם מתומחרים יקר יותר כי מדובר בהעברת ידע בוטיק נדיר שלא נמצא בשוק לעתים קרובות. אם אתם מתחילים, זה בטח לא יעזור לכם.

על כן, אנו למדים שלפני שמשקיעים משאבים, צריך לברור את המוץ מן התבן, ולמצוא רק מוצרים/שירותים המתאימים למקרה הספציפי שלכם. לאחר מכן – צריך לבדוק במסמרות כל מוצר/שירות ולהירשם רק למי/למה שהכי יעזור לכם, ולא בהכרח לשירות היקר ביותר או הזול ביותר.

טיב המוצר/השירות – כיצד נבחר את הטוב ביותר?

באספקט אשר תואר מקודם הסברנו שלא כל פעולה צרכנית היא בהכרח פעולה בה הצריכה היקרה ביותר היא גם הטובה ביותר. לאחר שבחרתם עם מה/עם מי לעבוד, רצוי לבחון היטב אלו מוצרים ספציפיים אתם עתידים לפגוש במשרד/בבית, וכד'. אף פעם אל תסכימו אוטומטית לתכנית שירות/אספקת מוצרים שהיא ברירת מחדל. בררו אלו עוד אפשרויות יש, ומה ההבדלים ביניהם. כך תוודאו שעל אף שנאלצתם להוציא הוצאה – לפחות בחרתם במוצר הטוב ביותר והאיכותי ביותר של ניקולטי מערכות ישיבה.