המדריך המלא לרכישת מעקות זכוכית לבית

המדריך המלא לרכישת מעקות זכוכית לבית

 
בעבר, נהגנו כצרכנים להתייחס למעקה כאל מוצר בטיחות גרידא, ללא הסתכלות רחבה יותר גם על האלמנט העיצובי. כך, הדבר יצר מצב בו נראו שכונות מגורים שלמות עם אותו דגם של מעקה. אל תטעו, לא מדובר בבניין משותף שתוכנן על ידי ארכיטקט בצורה מסוימת. גם בבתים פרטיים תופעת הזהות בין המעקות הייתה שרירה וקיימת, אך לאחרונה ניתן לצפות בשינוי המבטא מגוון רחב יותר של מעקות בבתים לכל מטר רבוע. הדבר נובע מהחשיפה לעיצובים, הבנת החשיבות שבעיצוב כל רכיב ביתי, קל וחומר כשמדובר ברכיב קדמי המבטא את חזות הנכס. לכן, אם רצונכם במעקה דקורטיבי המתאים לשאיפות העיצוביות שלכם, כך תנהגו.
 
בחרו את גוון המעקה שלכם
 
כך, למשל, בתחום מעקות הזכוכית בו עוסק מאמר זה, נהוג לבחור בין מעקה עם זכוכית שקופה, לבין מעקה עם זכוכית בצבעי מים כלשהם: ירוק או כחול עם השתקפות. ניתן גם לבחור מעקה עם צבעי ויטראז' בהזמנה אישית.
 
בחרו את העיבוד של הזכוכית שלכם
 
ניתן להשאיר את העיבוד חלק, או להפכו למחוספס על ידי הזמנת התזת חול. מקובל להשתמש בהתזת חול להטבעת לוגו עסקי, ובמקרה של בתים פרטיים – לבטא איור או גרפיקה אומנותיים באמצעות העיבוד המחוספס.
 
המדריך לרכישת מעקות
 
בחרו את פרופיל המעקה
 
פרופילי מעקות זכוכית יהיו עשויים מעץ, אלומיניום או נירוסטה. חשוב להכיר מקרוב את תכונות החומרים הללו. העץ הכי מקרב אתכם לעיצוב העתיק אם הוא מעוצב בצבעו הטבעי ולא צבוע לצבע בעל אופי מודרני יותר כמו לבן. יחד עם זאת, העץ נחשב לחומר עמיד פחות מחומר מתכתי כמו נירוסטה או אלומיניום הידועים גם כחומרי אל חלד. מנגד, בצבע אלומיניום או נירוסטה טבעיים – יש הרחקה הלכה למעשה מהעיצוב העתיק, אך גם לזה יש פתרון. ניתן להזמין מעקות מחומרים אלו כשהם צבועים בצבע העץ הטבעי, מה שיעניק גם עמידות וגם עיצוב בנוסח שביקשתם.
 
מעט מידע בטיחותי על המעקות מאת מכון התקינה הישראלי
 
גובה מינימלי למעקה מרפסת או החלק הישר במעקה המדרגות: 1.05 מ'.
 
גובה מינימלי למעקה מדרגות בשיפוע שלו: 90 ס"מ בין כל מדרגה לבין פסגת המעקה באותה נקודה.
 
מספר מדרגות מינימלי המחויב בהתקנה מעקה: 3.
 
מרחק מקסימום מהרצפה/המדרגה לתחתית המעקה: 10 ס"מ.
 
יש לוודא שהמעקה שלכם עומד בקריטריונים אלו. הם נועדו להגן עלינו מנפילות ולאפשר הגנה מרבית מפני נפילות על הנמצאים בקצוות.