ארונות אמבטיה בעיצוב עתיק

ארונות אמבטיה בעיצוב עתיק

 
ארונות אמבטיה מהווים רכיבים מרכזיים המשפיעים על הנעשה בחדר הרחצה שלכם. ניתן לומר כי למעט התקני הרחצה עצמם, מקלחונים והכיור, הארון מהווה את ליבת חדר המקלחת שלכם: ארון נוח ונגיש מאפשר הוצאה והכנסה של חפצים בקלות רבה יותר מבארון קשה-פתיחה. על ההשפעה העיצובית שהארון שלכם מקנה לחדר קצרה היריעה מלהכיל: המבנה של ארון המקלחת על דלתותיו ופרזוליו משול במקרים רבים לפניו של אדם: באסכולות העיצוב קיים המושג "בית מחייך" כשהכוונה היא לבית חד קומתי עם דלת ושני חלונות, וברור כי מה שגורם לו "לחייך" הוא מה שנמצא בין שני החלונות – כלומר הדלת, והאופן בו היא עוצבה. בדומה לכך, גם כאשר אתם צריכים לבחור ארון זה מצריך חשיבה מרחיקת לכת על העיצוב, ממש כמו שבוחרים דלת לבית.
 
ארונות אמבטיה בעיצוב עתיק
 
ארונות אמבטיה – ההיבט הפונקציונלי – מה חשוב לוודא על מנת לדעת שזהו המוצר בשבילכם ?
 
בראש ובראשונה, יש לוודא שהמוצר עשוי מחומרים עמידים ואיכותיים. אין ספק שברזל היא המתכת החזקה ביותר בטבע, ולכן מערכת צירים מברזל לא תשאיר מקום לספק בדבר שלמותו ושרידותו של הארון לאורך זמן, אולם עליה וקוץ בה: הברזל הוא חומר שחשוף לחלודה, ולכן אם החלטתם לרכוש ארונות עם צירי ברזל יש לוודא שהוא אל חלד. לעומת זאת, מערכת צירים מאלומיניום או נירוסטה לא תחליד בשום מצב, ובתחום שלהם חשוב לוודא שמדובר בחומר איכותי וחזק, בעל ריכוז גבוה, שכן בשונה מברזל אלו מתכות חזקות פחות.  מבחינת הפרונט, חשוב לוודא שהפתיחה נוחה לכם, שקל לכם לסגור את הארון ושהגובה של המדפים עולה בקנה אחד עם הצרכים שלכם.
 
כיצד נבחר את עיצוב הארון ? מה עלינו לוודא על מנת לדעת שהוא מתאים לעיצוב עתיק ?
 
העיצוב העתיק, בין אם הוא נועד לחקות את הכפר של פעם ובין אם את העיר של פעם, הוא עיצוב אשר הצבע החום נחשב לטאבו בו: רצועות של עור חום, עץ טבעי – בעל גוון בהיר בעיצובים הכפריים יותר ובעל גוון כהה-אדמדם בעיצובים האורבניים יותר, וכמובן – פרזולים חומים או מוזהבים. מבחינת הצורה, חשוב מאד להתנות אותה בצורה בה בנוי החדר: לא ניתן להתכחש לכך שבעת העתיקה הקפידו על העיצוב הרבה יותר מתקופות בהן הסטנדרטים באמנות היו פחות מוקפדים, וכיום ישנה מודה לחזור לאותם סטנדרטים. כלל ראשון הוא – כאשר החדר קטן ומצומצם, עדיף שלא לבחור פרזולים גדולים בצבעים כהים ומנקרי עיניים על מנת לא "לגנוב" תשומת לב מיתר חלקי החדר. גם כאשר החדר גדול ומספק מרחב עיצובי נדרש חשוב להקפיד על התאמה ביחס לצבעים השולטים בחדר, ולדעת מתי כדאי להמשיך את הקו הקיים ומתי עדיף ליצור דיסוננס. ניתן להתייעץ עם מעצב פנים על מנת להגדיל את הסיכוי לבחור במוצר נאה ותואם לחדר שלכם.