מערכת קולנוע ביתית - כל המידע

מערכת קולנוע ביתית - כל המידע

קולנוע ביתי הוא אחד הפינוקים השווים ביותר שיכול להעניק לעצמו כל אדם. בניגוד לעבר, שכל הציוד האלקטרוני המאפשר יצירת קולנוע ביתי היה יקר מאד, ואנשים היו נמנעים מראש מלרכוש  מערכת קולנוע ביתי או שהיו קונים אותה בחלקים, כיום כל הציוד הוא הרבה יותר זול, אפשר למצוא הרבה מבצעים משתלמים הן בחנויות האלקטרוניקה והן באינטרנט. חשבו על כך שאם בעבר מכשיר די וי די היה עולה בסביבות 900 שקל, זה היה נחשב מעבר ליכולתם של אנשים רבים, ולכן מכשיר זה בתחילת הדרך היה נכס של אנשים עמידים בלבד, וכיום מכשיר די וי די כל כך זול שהוא אפילו ניתן במתנה בתמורה לקנייה בסופר. כך הדבר נכון גם לגבי קולנוע ביתי. היום יותר ויותר אנשים יכולים להרשות לעצמם את הפינוק מספר אחד בבית: קולנוע ביתי אומר לשבת על הכורסה הנוחה, להכין פופקורן וחטיפים, להזמין חברים או סתם עם המשפחה, ולשבת לצפות בסרט, כך שאתם יכולים לשלוט על קצב הסרט ובעזרת קולנוע ביתי תוכלו להנות מאיכות צפייה וסאונד כמו בקולנוע. 

יותר ויותר אנחנו שומעים את המושג קולנוע ביתי. כאשר מדברים על קולנוע ביתי מתכוונים למערכת אודיו שכוללת מספר מכשירים שיחד יוצרים בבית את החוויה הכוללת שאנחנו חווים כאשר אנחנו צופים בסרט בבית קולנוע.  כאמור קולנוע ביתי הוא למעשה מערכת קולנוע ביתי המורכבת ממספר חלקים שניתן לרכוש אותם יחד או בנפרד. מעכות קולנוע מורכבת קודם כל ממסך. במטרה שחוויית הצפיה תהיה דומה לחויית הצפיה בקולנוע גם בבית כאשר רוכשים מרכת קולנוע ביתי בוחרים במסך גדול, המסך יכול להיות פלזמה, LCD או בכלל מקרן. הקרנת הסרט נעשית באמצעות DVD .בשנים האחרונות, לאחרונה חלק מהשידורים והסרטים הם בשיטת שידור בהבחנה גבוהה (הי דפנישן) ואנשים רוכשים מכשירי בלו-ריי או DVD-HD.   איכות השמע היא אחד הפרמטרים החשובים בסרטים וגם בסרטים וגם בסדרות יש אפקטים קוליים נכבדים. כדי לשמוע את הסאונד בצורה אופטימלית חלק חשוב הוא מערכת האודיו. מערכת אודיו של קולנוע ביתי כוללת רמקולים המאפשרים צליל היקפי. מערכות קולנוע ביתיות יכולות להיות בעלת 5.1 רמקולים או 7.1 רמקולים. כלומר, מערכת זו תהיה בעלת חמישה רמקולים לפי הסידור שלהלן: רמקול במרכז, רמקול בצד ימין מקדימה, רמקול בצד שמאל מקדימה, רמקול מצד ימין מאחורה, רמקול מצד שמאל מאחורה ורמקול אחד לבסים המכונה סאב וופר. במערכת קולנוע ביתית בעלת 7.1 רמקולים נוספים שני רמקולים צדדיים. כך בטלויזיה רגילה תשמעו קול של מכונית שנוסעת בעוד שבמערכות קולנוע ביתיות תוכלו לשמוע אם המכונית נסעה מימין לשמאל.  עוד כוללת מערכת קולנוע ביתית פריט חשוב ביותר - רסיבר שהוא למעשה מה שמעבד את הצליל.  רסיבר במערכת קולנוע כולל מגברים שמטפלים בעוצמת הסאונד, מפענחים לאותות מקודדים של אודיו וכן חיבורי אודיו וידאו.  המבחר גדול וכל אחד יכול לבחור מערכת קולנוע לפי התקציב שלו.

יתרון נוסף שיש כיום בהתקנת קולנוע ביתי אצלכם בסלון, הוא שאתם אמנם מוציאים סכום כסף גדול בבת אחת, אך קולנוע ביתי משלכם חוסך לכם עשרות שקלים מדי כל סרט בקולנוע הרגיל. היום מחיר כרטיס קולנוע הוא גבוה מעל כל פרופורציה ומגיע לסכום של 35 שקלים ואפילו יותר מכך, שזה סכום כסף בלתי מבוטל ויקר מדי. תוכלו לחסוך את הסכומים הללו, לחסוך עמידה בתור לקניית הכרטיסים, לחסוך אכזבה אם נגמרו הכרטיסים לסרט שרציתם לראות, לחסוך לעצמכם עמידה בתור לפופקורן ועוד הוצאה כספית אדירה של כשישים שקל על פופקורן ושתיה ועוד.

קולנוע ביתי הוא אחד הפינוקים שכבר אפשר להרשות לעצמנו, קולנוע ביתי נותן חווית קולנוע בסלון שלנו.